söndag 19 augusti 2012

Skolan

Okej. Så Cornelia undrade om hur skolan var osv. Hur det är och om det är som på alla high school filmer. Så nu kommer jag tillägna detta inlägget åt att berätta hur en vanlig skoldag ser ut för mig just nu.

jag vaknar klockan 5:45 varje morgon, ställer klockan på snooze i 10 minuter och vaknar sedan och måste skynda mig. Har redan lagt fram mina kläder som jag ska ha på mig, packat väskan och ställt fram allt. Byter om och fixar mig. Sedan försöker jag trycka i mig något fort, typ en youghurt eller granola bar typ. Fixar en kopp kaffe och tar med den till bilen där Steven redan sitter, så väntar vi på Kevin i någon minut sedan åker vi tre till skolan. Steven kör alltid och han alltid stressad för att komma försent så vi är oftast i skolan 20 minuter innan lektionen, vilket jag tycker är lite onödigt men jaja.

Min första klass är fysik. Har den klassen med bara senior elever, vilket är skönt för det är sådan i min ålder. Den lektionen skulle jag vilja säga är svårast för mig, för språket är fortfarande svårt och fysik är inte mitt ämne riktigt, men jaja. Den klassen är i 50 minuter, från 7:00-7:50.

Nästa lektion är government, har bara haft det en lektion än så länge och den verkar bra, läraren är football coach och verkar jätterolig. Vi har bara fått en bok och pratat lite om government men inget ingående än.

Min tredje lektion är Weights eller Study Hall, det är varannan dag. Weights är en klass där man lyfter vikter helt enkelt, det är för att få lite styrketräning osv. Study Hall är typ som att man sitter på röda torget på samskolan och pluggar lite, inte så seriöst men bra om man homework.

Sedan har jag Economics, det är min favorit lektion hittills, det är en jättehärlig lärare, seriös och trevlig. Vi har inte gjort så mycket än, men det kommer vara som ekonomi hemma liksom, inget jättesvårt, men det är kul att lära sig.

Efter det så har jag min engelska lektion, denna lektionen är ganska kaotisk, det pratas hela tiden, läraren är liksom lite som en elev, gillar att make jokes, osv. Tycker inte om henne så jättemycket men hon är helt okej! Eleverna är ganska stökiga men en tjej är trevlig som jag suttit bredvid en gång.

ÄNTLIGEN, har jag lunch. Då är klockan typ 1, vilket jag tycker är sent att äta lunch... Har inte ätit på denna tiden innan men jag kommer väl vänja mig, ska försöka hitta någon som har lunch samtidigt så jag slipper sitta själv, haha! Mina kompisar i golf teamet kanske har lunch denna tiden, har inte frågat än.

Sedan har jag två klasser kvar, marketing och american history. Historia läraren är verkligen jätterolig, han skojar, och alla tycker om denna lektionen, vi har kul liksom :)

Klasserna är olika långa men oftast typ 40 minuter, det ringer en klocka när lektionen är slut och sedan har man fem minuter på sig till nästa klass. Jag tycker det är lite stressigt... Om man kommer försent så får man 10 minuter kvarsittning efter skolan, andra gången man kommer för sent får man kvarsittning och de ringer till föräldrarna och tredje gången får man gå till rektorn med en föräldrer, så det är strängt och väldigt annorlunda från hemma men jag tycker det funkar bra än så länge.

Nu vet ni lite hur high school fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar