tisdag 29 maj 2012

Livet förändras var jag än går

Så går Håkans låt. En fin låt som jag verkligen tycker om. Den får mig att tänka på hur mycket skillnad USA kommer göra för mig i framtiden? Jag undrar om jag någonsin kommer ångra det. Alla säger att jag alltid kommer vara så glad över att jag gjorde det, i framtiden alltså, men jag undrar. Är det så? Kommer jag alltid vara glad över att jag åkte? Det klart att man inte kan svara på det nu, men jag önskar verkligen att jag visste hur det kommer bli. För jag ser bara en suddig bild i mitt huvud på hur det kommer att bli. Antagligen det bästa jag någonsin gjort, men tänk om någonting händer och allt blir dåligt? Jag är rädd. Utan att jag riktigt fattat det, så är jag rädd, rädd för att göra någonting som jag sedan ångrar att jag gjorde. Tänk om allt inte blir så mycket bättre bara för att jag flyttar? Tänk om allt blir som vanligt? Tanken slår mig, hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar