torsdag 30 augusti 2012

Vad jag äter! (till Oskar)

Nu ska du få höra Oskar om vad jag äter om dagarna här i det stora mat landet.

På morgonen när jag vaknar är jag inte jättesugen på typ pannkakor/våfflor eller annat onyttigt så jag brukar för det mesta ta en skål med vanilj youghurt (som för övrigt innehåller tusen liter socker, men det finns ingen annan så vad ska jag göra, haha). Brukar ha K-Special eller Rice Crispies för att allt annat smakar bara sött och det är inte gott sött utan alldeles för mycket bara, haha!
Dricker en kopp kaffe (blaskigt kaffe då alltså) också.

Till lunch äter jag oftast något som heter pretzel. Tänk dig en svensk kringla som smakar lite salt, ja du vet. Innuti den så är det slags tomatsås med ost (denna varianten kallas pizza pretzel). Den är varm och tillsammans får man ost sås (MUMS). Jag brukar köpa vatten, gatorade eller någon annan onyttig dricka till lunchen + någon form utav kaka. Idag åt jag en kaka som jag inte kommer ihåg namnet på men det är choklad överst och sen är det som Rice Crispies fast med massa socker och lite jordnötssmör.

På eftermiddagarna innan golfen så brukar Diana ha tagit med en Granola Bar (det är typ sådana där bars som man kan äta som ett slags mål) ja jag tror du förstår, det finns med choklad, nötter osv osv. Jag gillar en med peanutbutter.

Till middag så är det självklart olika. Ibland så lagar Diana middag men det är aldrig något fancy så utan det är mer slänga ihop lite frysta påsar i en kastrull på spisen och koka lite pasta eller potatis. Vi har inte ätit så mycket snabbmat än men just idag så gjorde vi faktiskt det för Diana hade inte köpt mat och hon var stressad osv osv. Vi köpte KFC som jag inte hade ätit innan men det var faktiskt inget speciellt. Det var lite potatismos, coleslaw, brunsås, en slags macka som ser ut som muffins gjord av majs, och så var det ju självklart friterad kyckling också.
Jag ska försöka ta lite mer bilder så ni kan få se vad jag stoppar i mig.
Jag trodde jag skulle gå upp i vikt av all mat jag äter men faktiskt så har jag inte gjort det (vad jag vet) men det är nog för att jag tränar minst 2 gånger om dagen och rör på mig hela tiden. Har aldrig tid för att sitta ner och bara ta det lugnt (förutom när jag pluggar).

Detta är en bild från min lunch, (amerikansk skolmat ser inte så frestande ut).

Detta är min favorit dricka här :) Det är som pucko. Love it.

Dagens middag!

Min tallrik (Japp ibland äter vi på papptallrikar för de tycker det är så jobbigt att stoppa i diskmaskinen, haha tänker på miljön gör de verkligen inte här).
Förlåt för att bilden är sne men jag har inte tid att ändra den nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar