söndag 19 augusti 2012

shopping. omaha.

Hej!!!

Idag har jag varit i Omaha för att shoppa, vilket blev väldigt lyckat!
Imorse när jag vaknade skypeade jag lite med mamma, erik och mormor var också där. Det var inte så jobbigt som jag trodde, det var ganska kul att höra hur de har det. Sedan tränade jag i gymmet i en timme. Cyklade i 30 min och gick på ''trappan'' i 30 min. Gud så jobbigt det var! Efter det så åkte jag och Diana till Omaha, det tog ungefär 2 timmar. Vi åkte först till Post and Nickle. Hittade några jeans som jag gillade men jag var inte riktigt säker på att jag ville ha dom, men köpte iaf ett par jättefina vita shorts. Älskar dem!!!

Vi åkte sedan till Von Maur som är de stora shoppingcentret här, tillsammans med westroadsmall. Det var jättestort och fräckt. Hittade först några Jeans från true religion som jag gillade men jag tycker inte om det vida nere på byxorna så jag tänkte gå vidare, men precis innan vi gick så hittade Diana ett par perfekta jeans åt mig, de satt perfekt och var jättesnygga på och allting :) Så köpte dem! Gick runt där inne i några timmar, köpte ganska mycket kläder, vilket jag behövde för att jag hade inte med mig någonting hemifrån. Men nu är jag ganska välutrustad, (TROR JAG). Sen träffade vi Philip och åt middag på en kinarestaurang som låg ganska nära köpcentret. Det var riktigt gott, men precis som Philip sa, - Detta är inte riktig kina mat, detta är amerikansk kina mat.

Jag och Diana åkte till deras condo lite snabbt och tittade, de håller på att säljer den så det var inte så mycket att se egentligen. Skulle åkte hem efter det men vi åkte förbi ett annat köpcenter istället, typ som ett Walmart, fast lite finare liksom. Hittade massa snygga och roliga t-shirtar.

Vi åkte förbi Courtneys campus på vägen hem, det var jättecoolt, hon bor i ett hus med typ 60 tjejer (som på Greek) och det är jättefint. Gillade det verkligen.

Nu är vi hemma igen och vi har precis ätit lite bröd som vi köpte i Omaha på ett ställe där de säljer nybakat bröd (enda stället nära) säger Diana. Det var iaf supergott men jag är också supertrött så nu ska jag sova.
Imorgon bitti ska jag och Diana göra yoga i 1h 30min och sedan har hon lovat att göra en amerikansk frukost för jag har inte fått det än, haha.


De vita shortsen jag köpte

Hehe

En ny favorit t-shirt.

Angry birds t-shirt

Coca Cola

Read hot chili peppers

Min nya mjuksdress från Abercrombie

Byxorna

Hoodie, 

Älskar allt jag köpte idag!!! Mysdressen är hur skön som helst, och Diana ska hjälpa mig klippa lite i t-shirtarna för det är kill tröjor egentligen. Har lite idéer. Har köpt allt jag behöver just nu, förutom ett par nya skor. Tog bara med ett par rosa converse och mina primeboots vilket var riktigt dumt för jag kan inte ha mina rosa convers till allt.

Jaja jag är nöjd med allt detta åtminstone!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar