tisdag 7 februari 2012

Nebraska 2012/2013

Hejsan!
Ska berätta lite om mig själv, bloggen, min värdfamilj, mitt liv, ja lite allt möjligt :)

Jag heter Camilla Håkansson. Är 16 år gammal och bor i Göteborg. Mina största intressen är nog, min pojkvän David, spela tennis, vara med vänner och träna. Älskar att träna. Haha. Känner mig så nöjd efteråt då!

På fritiden brukar jag ju göra alla de saker som jag skrev där uppe, tänkte därför beskriva hur en vanlig vecka ser ut för mig.
Måndag: Jag börjar skolan sent så jag får en riktigt lång sovmorgon. Åker till skolan, slutar ganska sent, brukar åka och träna med David och sedan brukar vi äta middag ihop hos mig eller honom.
Tisdag: Jag börjar tidigt :( Med idrott, usch. Heh. Slutar hyfsat tidigt och åker direkt till tennisen. Sedan hämtar mamma eller pappa mig och så åker vi hem och äter tillsammans. Sedan blir det väl plugg osv.
Onsdag: Jag går i skolan som vanligt, tränar efter skolan och träffar David förmodligen pluggar vi eller så ser vi bara på någon bra serie eller film :)
Torsdag: Veckans jobbigaste dag, dagen innan frihet och lycka (helg) den är lång, tråkig och jobbig. Brukar iaf hänga med mina bästa vänner efter skolan, vi brukar mysa, se på film och äta god mat. Det är väldigt mysigt att kunna vara med dom efter skolan och sedan på fredagmonar åka tillsammans till skolan.
Fredag: HELG!!! kort dag i skolan, jag brukar jobba några timmar efter skolan, McDonalds är mitt jobb. Haha. Olika från helg till helg men antingen hemmakväll eller utekväll. haha nej inte så ute på det sättet. Men hänger med vänner och hittar på något kul!

Ja, det speciella med mitt High School Year Abroad är väl förmodligen att jag redan känner mig familj. Ni andra utbytesstudenter, ni har väl förmodligen inte en aning vart ni ska, vem ni ska till osv. Men jag vet allt.
Jag ska åka till Nebraska, åker ändå med föreningen EF eftersom det känns bra att ha något säkert osv. Min familj består av: Mamma - Diana, Pappa - Phil, Cortney - 19, Steven - 17, Kevin - 15 och Carson -12 (tror jag). Sedan har dom massa djur också, Hund, katt, Fågel, Kanin. MYS. Hehe.
Jag känner familjen på så sätt att min bror bodde hos dom under ett år, precis som jag, han fick dom som värdfamilj och sedan dess har vi umgåts med dom, de har kommit till Sverige, vi har åkt till deras hus i Colorado, vi har även varit och hälsat på hemma i Nebraska - Grand Island efter Eriks (min bror) år där.
Därför känner jag mig väldigt säker på att jag också vill dit.
Min skola heter, Grand Island Senior High.

Bloggen kommer jag ha som min reseblogg, men även som en slags kommunikation med alla här hemma. Det kommer vara svårt att prata med alla under tiden, därför känns det bra om ni kan läsa här istället.

från vänster, elsa, jag, kajsaclara och julia

david

jag

jag och hanna

agnes och david

elsa

kärlek

baby och jag i london

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar